Ogólne warunki gwarancji

obowiązujące od 02.01.2023r.

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Ogólne Warunki Gwarancji (dalej jako ”OWG”) stanowią integralną część umowy sprzedaży oraz umów o świadczenie usług, zawieranych pomiędzy Tomaszem Urbańczykiem, a nabywcami oferowanych Produktów, o ile te umowy nie stanowią inaczej.
  2. Użyte w niniejszych OWG określenia oznaczają:
    • „Gwarant” – Tomasza Urbańczyka, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Kamil-Sped Tomasz URBAŃCZYK z siedzibą w Mysłowicach pod adresem ul. Bronisława Pukowca nr 49, 41-404 Mysłowice (NIP: 2220032813, REGON: 272661156),
    • „Kupujący” – kontrahenta dokonujące od Gwaranta zakupów produktów lub usług. Niniejsze OWG stosuje się wyłącznie do kontrahentów niebędących konsumentami w rozumieniu kodeksu cywilnego.
    • „Strony” – Gwaranta i Kupującego,
    • „OWG” – niniejsze Ogólne Warunki Gwarancji,
    • „Produkt” – rzeczy ruchome, produkty i usługi, dobra, które mają być sprzedane lub świadczone na rzecz Kupującego przez Gwaranta, na podstawie stosownych umów, w ramach prowadzonych działalności gospodarczych Stron.
  3. Gwarancja obowiązuje wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
  4. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego rękojmia za Produkt jest wyłączona.

§ 2

Okres gwarancji

  1. Okres gwarancji na Produkty oferowane przez Gwaranta wynosi 12 (dwanaście) miesięcy i biegnie od daty pierwszego użycia Produktu przez Kupującego Produktu.
  2. Data pierwszego użycia Produktu, o której mowa w ust. 1 oznacza dla:
    • żurawi przeznaczonych dla samochodów wszystkich marek – datę rejestracji pojazdu bądź datę wystawienia świadectwa gwarancji, jak również badania UDT,
    • urządzenia , niebędące żurawiami, a przeznaczone do obsługi kontenerów – datę rejestracji pojazdu bądź datę wystawienia świadectwa gwarancji, jak również badania UDT,
    • części zamiennych – datę wystawienia faktury,
    • produktów po renowacji – datę wystawienia faktury.
  3. Wady Produktu zgłoszone Gwarantowi po upływie okresu gwarancji, nie są objęte gwarancją.
  4. Kupujący jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji także po upływie okresu, o którym mowa w ust. 1, jeżeli w tymże okresie zawiadomił Gwaranta o wadzie.
  5. Gwarancja nie ma zastosowania po upływie 24 miesięcy od daty produkcji Produktów.

§ 3

Zakres i warunki gwarancji

  1. Gwarant udziela gwarancji materiałowej i wykonawczej na wszystkie sprzedawane przez siebie Produkty, pod warunkiem korzystania z nich w sposób zgodny z przeznaczeniem i warunkami eksploatacji określonymi w instrukcjach obsługi i zaleceniach, jednak wyłącznie w zakresie wykonanych usług montażowych oraz zabudowy urządzeń, takich jak żurawie, dźwigniki, podesty ruchome, platformy załadowcze, podzespoły hydrauliki lub inne urządzenia określone w potwierdzeniu zamówienia.
  2. W okresie trwania gwarancji Gwarant zobowiązany jest bezpłatnie dostarczyć części zamienne i naprawić wadliwy Produkt. Jeżeli Gwarant stwierdzi, że naprawa Produktu nie jest możliwa albo koszt jego naprawy jest niewspółmiernie wysoki w stosunku do ceny nowego Produktu, może on wymienić Produkt na wolny od wad.
  3. Gwarant nie udziela gwarancji na sprawność i funkcjonalność montowanych w ramach realizacji zamówienia urządzeń bądź ich podzespołów, której udziela wyłącznie ich producent.
  4. Gwarant zapewnia pośrednictwo w procedurze reklamacyjnej pomiędzy Kupującym a producentem urządzeń i podzespołów, o których mowa w ust. 2, celem przyspieszenia rozpoznania zgłoszeń reklamacyjnych Kupującego, co nie wyłącza uprawnienia Kupującego do zgłoszenia tych roszczeń bezpośrednio do danego producenta urządzenia i podzespołu.
  5. Gwarancja nie dotyczy przypadków innych niż wady materiałowe i wykonawcze. Gwarancja w szczególności nie obejmuje następujących przypadków:
    • uszkodzeń spowodowanych czynnikami zewnętrznymi, tj. uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych, zalania, nadmiernego zabrudzenia,
    • uszkodzeń spowodowanych przez niepełny lub błędny montaż, z wyjątkiem instalacji wykonanych przez Gwaranta,
    • uszkodzeń spowodowanych nieprawidłową eksploatacją, zbyt intensywną lub niewłaściwą obsługą Produktu, w tym między innymi obsługą niezgodną z instrukcjami obsługi Produktów lub przez operatorów nieprzeszkolonych w zakresie obsługi Produktu,
    • uszkodzeń wynikających z konserwacji Produktów przeprowadzanej niezgodnie z instrukcjami obsługi i konserwacji producenta lub Gwaranta.
    • zużycia części, spowodowanego niewłaściwym użytkowaniem i przechowywaniem Produktów, a także uszkodzeń transportowych.
    • elementów Produktu podlegających normalnemu zużyciu, takich jak: filtry, smary, oleje, czynniki chłodnicze, ruchome i przesuwne części, w tym tuleje i sworznie.
    • użytkowania Produktu pod ciśnieniem hydraulicznym, przy przepływie, w temperaturze wyższej niż określono w specyfikacji poszczególnych części i Produktu,
    • korozji niepomalowanych części,
    • powłoki farby gruntowej,
    • uszkodzeń powstałych w wyniku korozji spowodowanej intensywnym czyszczeniem (w szczególności płukaniem pod wysokim ciśnieniem), używając środków agresywnych, takich jak sól lub cement, albo eksploatacją w warunkach niezgodnych z zaleceniami producenta i Gwaranta, także w środowisku morskim,
    • uszkodzeń spowodowanych użyciem oleju o nieodpowiednich właściwościach (zły rodzaj lub lepkość),
    • dokonania niezatwierdzonych modyfikacji w Produkcie,
    • wykonania prac serwisowych lub konserwacyjnych przez nieupoważnione osoby,
    • zastosowania nieoryginalnych części zamiennych, bądź zakupionych poza oficjalnym kanałem dystrybucji producenta,
    • uszkodzeń spowodowanych przez zdarzenia losowe i siłę wyższą, niezależnych od Gwaranta.
  6. Z tytułu gwarancji Kupującemu ani osobom trzecim nie przysługuje wobec Gwaranta roszczenie o odszkodowanie za jakiekolwiek szkody powstałe wskutek awarii Produktu. Jedynym zobowiązaniem Gwaranta według tej gwarancji jest dostarczenie części zamiennych oraz naprawa lub wymiana Produktu na wolny od wad, zgodnie z warunkami OWG.
  7. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy, Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za koszty przestoju pojazdów i Produktów, koszty transportu, utratę zarobków, zysków, zleceń i pozostałych zdarzeń, wynikających z naturalnego rozpatrywania zgłoszeń reklamacyjnych wobec Kupującego.

§ 4

Obowiązki Kupującego

  1. Kupujący jest odpowiedzialny za prawidłowe użytkowanie, serwisowanie i konserwację Produktów i pojazdów, na których Produkt jest zamontowany, zgodnie z informacjami zawartymi w instrukcjach obsługi i konserwacji producenta, Gwaranta oraz innych wskazań zawartych w Umowie.
  2. Kupujący nie będzie wprowadzał jakichkolwiek modyfikacji Produktu i uniemożliwi ingerencję w Produkt osobom nieuprawnionym.
  3. Kupujący zobowiązany jest do zapewnienia bieżącej i terminowej obsługi serwisowej oraz konserwacyjnej Produktów przez podmioty uprawnione, stosowania wyłącznie zamiennych części oryginalnych producenta, a także dokumentowania powyższych czynności w odpowiedni sposób.
  4. Kupujący zobowiązany jest do przechowywania i okazania Gwarantowi na jego żądanie dokumentacji serwisowej i konserwacyjnej Produktów i pojazdów, o których mowa w ust. 1, celem rozpatrzenia roszczeń reklamacyjnych z gwarancji.
  5. Celem skorzystania z serwisowania gwarancyjnego, Kupujący zobowiązany jest przetransportować Produkt do siedziby Gwaranta lub wskazanego przez niego partnera serwisowego, w godzinach pracy serwisu, na swój koszt i ryzyko. Za ewentualne szkody poniesione przez Kupującego podczas transportu, Gwarant nie odpowiada.

§ 5

Utrata gwarancji

Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji na Produkty w przypadku stwierdzenia niestosowania się do obowiązków, o których mowa w § 4, a także w razie:

  • jakiejkolwiek modyfikacji Produktu,
  • ingerencji w Produkt osób nieuprawnionych,
  • jakichkolwiek prób napraw Produktu dokonywanych przez osoby nieuprawnione, a także stosując zamienne części nieoryginalne,
  • nieprzestrzegania obowiązku dokonywania okresowych przeglądów konserwacyjnych, jeśli są one wymagane,
  • braku wypełnionego świadectwa gwarancji Produktu.

§ 6

Zgłoszenia i procedura gwarancyjna

  1. Podstawą przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia jest spełnienie łącznie następujących warunków:
    • pisemnego (Kamil-Sped Tomasz URBAŃCZYK, ul. Bronisława Pukowca nr 49, 41-404 Mysłowice) lub elektronicznego (biuro@kamilsped.pl) zgłoszenia reklamacji przez kupującego, obejmującego dane Kupującego, dane Produktu, datę zakupu, szczegółowy opis uszkodzenia wraz z dodatkowymi informacjami dotyczącymi powstania wad oraz zdjęciami wadliwego Produktu.
    • przedłożenie przez Kupującego prawidłowo wypełnionego świadectwa gwarancji oraz faktury VAT lub paragonu, potwierdzających sprzedaż Produktu.
  2. Wady lub uszkodzenia Produktu ujawnione w okresie gwarancji powinny zostać zgłoszone Gwarantowi niezwłocznie, nie później jednak niż 7 dni od daty ich ujawnienia, a Produkt dostarczony Gwarantowi bez zbędnej zwłoki.
  3. Produkt, w którym stwierdzono wadę powinien zostać niezwłocznie wyłączony z użytkowania, chyba że Gwarant postanowi inaczej,
  4. Gwarant zobowiązuje się do wykonania świadczenia gwarancyjnego w terminie 14 dni od daty dostarczenia Produktu do serwisu Gwaranta, jednak w przypadku konieczności sprowadzenia specjalistycznych części zamiennych, termin wykonania świadczenia gwarancyjnego może zostać wydłużony do maksymalnie 30 dni.
  5. Gwarant decyduje o zasadności zgłoszenia gwarancyjnego oraz o wyborze sposobu realizacji roszczeń gwarancyjnych. Gwarant może także domagać się dodatkowych informacji od Kupującego, celem zrealizowania świadczenia gwarancyjnego, których Kupujący jest obowiązany udzielić niezwłocznie, pod rygorem odmowy realizacji świadczenia gwarancyjnego. Czas przeznaczony na udzielenie przez Kupującego odpowiedzi wydłuża czas odpowiedzi na reklamację, o którym mowa w ust. 4.
  6. Jeżeli w momencie naprawy lub wymiany nie jest możliwe wykorzystanie tych samych części bądź tego samego Produktu, wobec zaprzestania ich produkcji, Gwarant upoważniony jest do zastąpienia ich częściami i Produktem podobnym, o nie gorszych parametrach.
  7. Wymienione wadliwe elementy Produktu bądź same Produkty przechodzą na własność Gwaranta.
  8. Gwarant zastrzega prawo obciążenia Kupującego kosztami związanymi z przeprowadzeniem ekspertyzy Produktu, jeśli reklamowany Produkt okaże się sprawny lub uszkodzenie nie było objęte gwarancją.
  9. W przypadku naprawy Produktu, czas trwania gwarancji ulega przedłużeniu o ten okres niesprawności Produktu. W przypadku wymiany Produktu na nowy, zostaje on objęty nową gwarancją, której bieg rozpoczyna się od daty dostarczenia nowego Produktu.

§ 7

Postanowienia końcowe

  1. Gwarant nie jest zobowiązany do modernizowania lub modyfikowania istniejących produktów po wejściu na rynek ich nowszych wersji.
  2. Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące kwestii związanych z reklamacją winny być kierowane listownie, mailowo lub telefonicznie do Gwaranta.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym OWG zastosowanie mają postanowienia kodeksu cywilnego.